Reflectie

2e plaats

John(Groepsleider):

Ik ben als groepsleider zeer tevreden over het resultaat wat mijn groepje en ik hebben bereikt. Ik ben ook zeer tevreden over de maquette die we hebben gebouwd het zag er niet het beste uit maar toch was het goed gelukt voor de eerste keer. Er waren wat tegenslagen en het ging niet altijd best, vooral aan het begin hadden we een paar conflicten. Maar die zijn gelukkig opgelost en we hebben dat allemaal achter ons gelaten. Als ik iets opnieuw mocht doen dan zou het de maquette veel beter maken en nog meer mijn best doen. Ik vind het product cijfer een 8 want ik vind dat we voor de eerste keer iets heel goeds hebben bedacht en daarom dus een 8. Voor mijn proces cijfer vind ik ook een 8 al twijfel ik wel veel over of het een hoger of lager cijfer zou moeten zijn. Maar ik ben wel tevreden over mijzelf en ook over mijn groepje. Ik ben ook trots op ze dat ze door deze tijd toch nog hun best hebben gedaan. Ik wil graag ook in de toekomst in de boeken van het CalandLyceum staan en dat zou mij ook echt fantastisch lijken. Helaas ben ik met mijn groepje niet door gegaan maar dat houdt mij niet tegen om de volgende keer beter mijn best te doen. Dit is alles wat ik wou zeggen.

Aditya:

Wat ging goed:

Het samenwerken ging vaak goed. We gingen goed overleggen. We lieten elkaar uitpraten tijdens het discussiëren en het discussiëren ging ook goed. We konden ook goed verder denken, dus wat zal er gebeuren als we dit doen of dat doen.

Wat kon beter:

We konden beter informatie vinden, want als we dachten dat iets op die manier zou gaan. Hadden we niet voor de zekerheid gekeken of het wel echt zo gaat. We konden ook wel een betere planning maken. Nu hadden we het simpel, we hadden gewoon de wwh-vragen in de planning beantwoord. We zouden het ook nog beter maken en duidelijker.

Wat zou je anders willen doen als je het over mocht doen:

Ik zou het idee beter willen uitwerken en dan ook meer opzoeken over of het ook echt kan. Want nu hadden we een mooi idee, maar in het echt zou het niet kunnen. Dat vond ik jammer, want mijn groepje en ik wilden een idee maken dat ook echt kon.

Waar ben ik trots op:

Ik ben trots op de maquette die mijn groepje en ik hebben gemaakt, want we hadden vaak goed nagedacht wat het beste was voor iets. Dus bijvoorbeeld: hoe we de huizen zouden maken en met wat voor materiaal. Daar gingen we vaak goed over nadenken. Het maquette is ook mooi en we hebben ook ons allerbest gedaan om het zo goed te maken. Dus ik ben zeker trots op de maquette die mijn groepje en ik hebben gemaakt.

Ik ben er ook trots op dat mijn groepje en ik 2de zijn geworden, ik had zelf natuurlijk gehoopt om nummer 1. Maar ik vond het niet erg als we niet 1ste zouden worden.

Cijfer voor het eind product:

Ik vind dat de cijfer voor het eind product wel een 8, want we hebben sowieso alle doelen gehaald en eisen dat op de maquette moest komen en dat te zien is. Als m’n groepje en ik alle doelen en eisen hadden gehaald ook dat het mooi is, dan zouden we een 10 hebben. Maar niet alles is super mooi, dus geef ik het een 8.

Proces cijfer:

Ik vind dat mijn proces cijfer wel een 8 is, want ik heb alles gedaan dat moest van mijn groepsleider.

 

Puck:

Nou daar gaan we weer een Reflectie schrijven voor het project van Eurekacup. Dit project ging voor mij gevoel best snel, maar soms zaten er ook lasterige tijden in. We werkten de afgelopen periode thuis. Dat maakte alles wel iets ingewikkelder met communiceren en dingen maken. De opdracht was niet al te makkelijk. Vaak begreep ik er niks van, maar ik denk wel dat ik tijdens het project veel nieuwe dingen heb geleerd.

Het samenwerken, Ja? Helemaal aan het begin toen we veel moesten overleggen en zo ging het niet helemaal lekker, maar na er veel over gepraat te hebben ging het weer beter. In het volgende project ga ik daarom ook al van af het begin mij aanpassen aan de anderen.

We hebben we erg veel pret met elkaar gehad en het was altijd erg leuk om lekker te kletsen. We hebben ook een paar keer fysiek buiten school afgesproken.

Ons plan was om een maquette te maken. We hebben er erg veel tijd aan besteed. Het is niet het mooiste ding ooit geworden maar het was wel leuk om te maken.

Er werd mij gevraagd om een proces en een product cijfer te geven.

Procescijfer: Ik denk dat ik mijzelf een 8 geef, want niet alles ging helemaal perfect, maar ik mijzelf aangepast en verbeterd. Voor de rest ging alles gewoon prima. Daarom vind ik dit cijfer wel toepasselijk.

Productcijfer: Ik denk dat ik ons idee een 7 geef, want het ene deel van het plan vind ik niet heel erg slecht en de maquette is duidelijk. Alleen het uitleggen van het idee ging niet helemaal top. Alsnog denk ik dat een 7 er een mooi cijfer voor is.

 

Sevinç:

Wat heb ik geleerd tijdens de project Eurekacup?

  • De belangerijkste is samen werken voor mij en het is ons een beetje gelukt.
  • Ik heb heel veel nieuwe woorden geleerd. Bijvoorbeeld wat warmte precies is.
  • Ik heb heel veel geleerd over insalatiebedrijfen. Wat ze doen en zo en ik heb heel veel geleerd over het bedrijf Kuijpers.

Wat ging goed?

  • Ik denk kletsen ging goed en het werken bij mijn zus in de studio van haar.
  • Het denken en maken van opdrachten stap voor stap.

Wat kon beter?

  • De groepsleider kon beter zijn met zijn werk. Werk delen en zo.
  • De idee bedenken en niet alleen voor je zelf denken dus je denkt het zelf en dan zeg je van ik had eerder mijn idee niet en nu moeten we met mijn idee winnen.
  • Ik kon beter actief zijn dan normaal was ik ook maar toch was moeilijk om zo actief te zijn praten en zo.

Wat zou je anders doen als je het opnieuw kan maken?

  • Ik zou persoonlijk zeggen van het begin dat de idee niet zo klopt.
  • En ik zou iets anders bedenken als een idee.

Mijn cijfer idee voor het product en proces is:

Product: 7 Ik zou deze cijfers geven, proces cijfer vond ik wel een 8 maar de product vond ik zelf niet echt wauw maar we hadden wel ons bet gedaan voor alles ik denk dat onze cijfers zo moeten zijn. Proces: 8